Контраст
Шрифт
Використання поліцейського квесту для підготовки фахівців органів досудового розслідування в Дніпропетровському державному університеті внутрішніх справ
Інноваційною та невід`ємною на сьогодні частиною освітнього процесу в ДДУВС є використання інформаційно-технічної платформи навчань «Лінія-102». Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ першим серед закладів вищої освіти системи МВС запровадив рольові ігри при вивченні дисциплін поліцейської спрямованості у вигляді професійно-орієнтованої ділової гри «Лінія 102». Вона являє собою комплексні оперативно-тактичні навчання. Запроваджується як різновид навчальної або позанавчальної роботи з курсантами та студентами випускних курсів. Про особливості гри – далі докладніше.
НАВС

Задля підвищення рівня практичної складової підготовки фахівців підрозділів Національної поліції понад два роки тому в ДДУВС була розроблена та впроваджена у навчальний процес професійно-орієнтована ділова гра «Лінія 102». Вона проводиться наприкінці третього курсу та після стажування курсантів випускних курсів. Керівництво МВС позитивно оцінило досягнення ДДУВС у практичній підготовці курсантів-випускників і запровадило методику проведення тренінгу «Лінія 102» у всі навчальні заклади Національної поліції.

Метою даних навчань є підвищення практичної складової навчального процесу підготовки фахівців для підрозділів Національної поліції та фахівців юристів державно-правової, цивільно-правової та кримінально-правової спеціалізації.

 

 

Основним завданням навчань є набуття та вдосконалення умінь та навичок в процесі виконання оперативно-службових завдань, юридичної та судової практики в умовах, максимально наближених до реальних.

«Лінія-102» – це ділова професійно-орієнтована рольова гра, завдяки якій викладачам вдалося підвищити якість знань курсантів за базовими напрямами поліцейської діяльності. Унікальність цієї гри, перш за все, в тому, вона являє собою замкнуте коло дій із залученням усіх служб та етапів діяльності поліції, починаючи від реагування на екстрений дзвінок і закінчуючи взаємодією з черговою частиною, практичними діями поліцейських та залученням медиків для надання першої допомоги.

Основою поліцейського квесту є ситуаційний метод (наприклад, рольова чи ділова гра), змістову частину якого спрямовано на опанування курсантами алгоритму дій, пов’язаного з реалізацією поліцією своїх службових завдань.

 

 

Однією з основних складових частин ділової гри «Лінія 102» є її інформаційно-технічна платформа, яку розробили викладачі кафедри економічної та інформаційної безпеки ДДУВС. Вона складається з навчальних робочих місць: оператора 102, диспетчера, патрульного поліцейського (наряду поліції), чергового відділу поліції, слідчого, оперативного працівника, експерта (мал. 1).

 

Мал. 1. Склад інформаційно-технічної платформи супроводження професійно-орієнтованої ділової гри «Лінія 102»

За допомогою даної навчальної платформи, курсанти, як майбутні співробітники органу досудового розслідування Національної поліції, отримують не тільки теоретичні знання, а й практичні та інформаційні вміння. Курсанту як майбутньому слідчому необхідні елементарні навички володіння Єдиним реєстром досудових розслідувань, адже без цього дуже важко розслідувати кримінальні провадження та працювати з реєстром. Саме для інформаційного забезпечення майбутніх слідчих органу досудового розслідування Національної поліції і використовується інформаційно-технічна платформа навчань «102».

Автоматизоване навчальне робоче місце слідчого інформаційно-технічної платформи складається:
- зі спеціальної інтерактивної програмної оболонки, яка вчить правилам введення, коригування та використання інформації у Єдиному реєстрі досудових розслідувань;

 

Мал. 2. Загальний вигляд інтерактивної оболонки ЄРДР.

 

- обмеженої (пробної) демо-версії візуально-аналітичного комплексу IBMI2;
- доступу до відкритих інформаційних обліків, які розміщені на сайті Міністерства внутрішніх справі і є відкритою частиною підсистем Інформаційного порталу Національної поліції (мал. 3).

 

Мал. 3 Відкриті розшукові обліки МВС.

 

Наведемо приклад використання демо-версії візуально-аналітичного комплексу IBMI2 слідчим під час відпрацювання навчальної фабули «Розслідування розбійного нападу, незаконного заволодіння транспортним засобом» тренінгу «Лінія 102» для складання структурно-логічної схеми (мал. 4):

 

Мал. 4. Структурно-логічна схема відпрацювання навчальної фабули.

 

Наявність доступу навчальних закладів до реальних інформаційних систем (Єдиний реєстр досудових розслідувань, Інформаційний портал Національної поліції, інформаційно-телекомунікаційна система «ЦУНАМІ», візуально-аналітичний комплекс IBMI2 та інших) надасть можливість наблизити рольові ігри значно ближче до реальної діяльності підрозділів Національної поліції. Це дуже позитивно відобразиться на рівні професійної підготовки як майбутніх, так і діючих слідчих та працівників інших служб Національної поліції.

Отже, використання навчально-інтерактивного комплексу «Лінія-102» створює унікальні умови щодо розвитку творчого потенціалу курсантів, на прикладному рівні пов’язує навчальний процес з практичною складовою майбутньої професії, скорочує терміни набуття здобувачами вищої освіти практичних навичок, суттєво підвищує їх мотивацію до навчання, сприяє формуванню емоційно-психологічної стійкості у майбутніх поліцейських, створює умови для заглиблення у аспекти суміжної юридичної та правоохоронної діяльності на навчальному етапі набуття професії, сприяє вдосконаленню навчального процесу у закладах зі специфічними умовами навчання, формує іміджевий потенціал нової поліції.

 

Сергій Прокопов – старший викладач кафедри    
економічної та інформаційної безпеки ДДУВС         
Світлана Тютченко – старший викладач кафедри
економічної та інформаційної безпеки ДДУВС         

Схожі новини:
09:28 19.11.2020
У ДДУВС – міжнародна антикорупційна дискусія!
У Дніпропетровському державному університеті внутрішніх справ відбулася конференція на тему «Дискусійні питання застосування антикорупційного законодавства». Захід проходив за ініціативи Громадської ради при МВС України. Доповіді презентувалися в онл...
24.02.2024
У ДДУВС відбулось заняття школи молодших командирів
Головна мета школи – підготовка лідерів для якісного функціонування курсантських підрозділів з метою належної організації внутрішньої служби та активізації виховної роботи.